
بروزرسانی: 28 خرداد 1404
GA4 در مقابل Universal Analytics: چه تفاوتی دارد
می توانید این داده ها را در UA در زیر گزارش صفحه های فرود برتر پیدا کنید. اگر از MonsterInsights استفاده می کنید، این افزونه مهم ترین صفحات شما را در داشبورد وردپرس نشان می دهد.

Google Analytics 4 تبدیل فرم ها را ردیابی نمی کند
یک راه ساده تر برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری، استفاده از MonsterInsights است. این بهترین افزونه Google Analytics برای وردپرس است و یک رابط گزارش دهی مبتدی را ارائه می دهد.
اگر تجزیه و تحلیل را در وب سایت خود تنظیم نکرده اید، لطفاً راهنمای ما در مورد نحوه نصب Google Analytics در وردپرس را ببینید.
مدل جدید اندازه گیری داده در GA4
در یک یادداشت جانبی، استفاده از گزارش های کاوش می تواند برای مبتدیان دشوار باشد. این گزارش ها عمدتاً برای کاربران قدرتمند یا افرادی با دانش پیشرفته Google Analytics است.
Sessions می تواند داده ها را به یک فرد مرتبط کند و آنها را به طور خاص در تعامل با سایت شما ردیابی کند. داده های رویداد ناشناس هستند و به جای اینکه کاربران خاص آن اقدامات را انجام دهند، اهمیت به اقدامات خاصی داده می شود.
گفته می شود، MonsterInsights به شما کمک می کند فرم ها را خارج از جعبه ردیابی کنید. شما نیازی به ویرایش کد یا استخدام یک توسعه دهنده ندارید. بعلاوه، گزارشی را در داخل منطقه مدیریت وردپرس شما با نمایش ها، تبدیل ها و نرخ تبدیل برای هر فرم نشان می دهد.

اهداف Universal Analytics با رویدادها جایگزین می شوند
با این حال، Google Analytics 4 این اهداف را با رویدادها جایگزین می کند. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، می توانید رویدادها را برای ردیابی تعاملات و تعداد افرادی که جزئیات پرداخت و اطلاعات ارسال را وارد می کنند فعال کنید.

انجام تجزیه و تحلیل پیشرفته در گوگل آنالیتیکس 4
با این حال، یونیورسال آنالیتیکس در 1 ژوئیه 2023 غروب می کند. این بدان معنی است که دیگر بازدیدکنندگان شما را پس از غروب آفتاب ردیابی نخواهد کرد و Google ویژگی های جدیدی را برای آن پشتیبانی یا معرفی نخواهد کرد.
با این حال، درک این گزارش ها و کشف بینش در مورد ترافیک وب سایت خود برای مبتدیان می تواند طاقت فرسا باشد.
آیا می دانید چه تفاوتی بین Google Analytics 4 و Universal Analytics وجود دارد؟
در عوض، GA4 معیار جدیدی به نام «جلسات درگیر برای هر کاربر» را نشان می دهد. این نشان می دهد که چند نفر با محتوای شما تعامل داشته اند. این شامل جلسه ای است که در آن کاربر به مدت 10 ثانیه یا بیشتر در یک صفحه می ماند، 1 یا چند رویداد را راه اندازی می کند، یا کاربر 2 یا چند صفحه را مشاهده می کند.

بیایید به چند تفاوت مهم بین GA4 و Universal Analytics نگاه کنیم. می توانید روی هر یک از پیوندهای زیر کلیک کنید تا به بخش مربوط به آن ویژگی خاص بروید.
یک رابط گزارش تغییر یافته
اولین تفاوتی که بین Google Analytics 4 و Universal Analytics مشاهده خواهید کرد، رابط گزارش جدید است.
در GA4، اکثر گزارش ها جایگزین یا تغییر نام داده اند. یکی از دلایل این امر این است که آخرین نسخه تجزیه و تحلیل از مدل اندازه گیری متفاوتی در مقایسه با Universal Analytics استفاده می کند.
GA4 آخرین نسخه Google Analytics است و به زودی جایگزین Universal Analytics خواهد شد. در نسخه جدید، گزارش ها، معیارها، سیستم های ردیابی و موارد دیگر را دریافت می کنید.
از سوی دیگر، با یونیورسال آنالیتیکس، باید یک راه اندازی پیچیده انجام دهید یا کد رهگیری را برای پیکربندی آن نوع ردیابی کلیک یا ردیابی پیمایش پیوند انجام دهید.
بدون نرخ پرش و معیارهای گزارش دهی جدید
شما الگوهای از پیش ساخته شده ای برای تحلیل های مختلفی که می خواهید انجام دهید یا اگر می خواهید یک گزارش سفارشی تنظیم کنید، دریافت می کنید.
به همین دلیل مهم است که در اسرع وقت به Google Analytics 4 بروید. به این ترتیب، از داده های خود محافظت می کنید و سوابق تاریخی برای مقایسه با زمانی که UA خاموش می شود، خواهید داشت.
با Google Analytics 4، معیارهای جدیدی را همراه با گزارش های جدید دریافت می کنید. بلافاصله متوجه خواهید شد که هیچ معیاری برای نرخ پرش در Google Analytics 4 وجود ندارد.
یکی دیگر از تفاوت های عمده بین GA4 و Universal Analytics نحوه عملکرد آنها هنگام جمع آوری و پردازش داده های وب سایت شما است. Universal Analytics از یک مدل اندازه گیری بر اساس جلسات و بازدید از صفحه استفاده می کند. در حالی که GA4 از یک مدل مبتنی بر رویداد برای ردیابی داده های شما استفاده می کند.
نرخ پرش به شما می گوید تعداد کاربرانی که وب سایت شما را بدون تعامل، مانند کلیک کردن بر روی پیوند، ثبت نام در خبرنامه یا خرید یک محصول، ترک کرده اند.
از سوی دیگر، Universal Analytics (UA) نسخه قبلی گوگل آنالیتیکس است. این در سال 2012 معرفی شد و احتمالاً نسخه ای است که امروزه بسیاری از وب سایت ها برای ردیابی ترافیک وب سایت خود از آن استفاده می کنند.
از سوی دیگر، یونیورسال آنالیتیکس رابط گزارش دهی کاملا متفاوتی دارد.
یک راه ساده تر برای کشف بینش ها، استفاده از MonsterInsights است. این یک داشبورد آماری را در داشبورد وردپرس شما نشان می دهد. بدون ایجاد یک گزارش سفارشی پیچیده در گوگل آنالیتیکس، می توانید به سرعت عملکرد سایت خود را ببینید، چه صفحاتی را مردم بیشتر مشاهده می کنند، و خیلی بیشتر.
در Universal Analytics، می توانید گزارش های سفارشی ایجاد کنید و از ابعاد ثانویه برای کشف بینش ها استفاده کنید. با این حال، GA4 با گزارش های اکتشافی خود قدمی فراتر می گذارد.

Google Analytics 4 نسل جدید پلتفرم تحلیلی معروف گوگل است. این برای ردیابی وب سایت و برنامه های وردپرس شما در همان ویژگی طراحی شده است. قبلاً باید برنامه ها و وب سایت های خود را به طور جداگانه در Universal Analytics دنبال کنید.
یکی دیگر از معیارهای جدیدی که در Google Analytics 4 پیدا خواهید کرد، صفحات و صفحه نمایش است. این صفحه ها و صفحه های برنامه ای را نشان می دهد که بیشترین ترافیک را در وب سایت شما دارند.
تفاوت بعدی که هنگام مقایسه GA4 با Universal Analytics متوجه خواهید شد، تبدیل فرم است.
در این مقاله، GA4 را با Universal Analytics مقایسه می کنیم و به شما نشان می دهیم که تفاوت واقعی بین این دو پلتفرم چیست.

GA4 در مقابل Universal Analytics: مروری کوتاه
با این حال، راه اندازی ردیابی تبدیل فرم در Google Analytics 4 نیازمند افزودن کد سفارشی است. اگر توسعه دهنده نیستید، این می تواند بسیار مشکل باشد. کوچکترین اشتباهی می تواند ردیابی شما را مختل کند و وب سایت شما را خراب کند.
می توانید هر یک از این موارد را در منوی سمت چپ داشبورد اصلی GA4 خود پیدا کنید.

بدون نگرانی در مورد پیمایش گزارش های پیچیده Google Analytics، داده های مهم را در داشبورد وردپرس خود مشاهده می کنید.

تفاوت دیگر بین هر دو پلتفرم تجزیه و تحلیل، سطح تجزیه و تحلیل پیشرفته ای است که می توانید در Google Analytics 4 انجام دهید.
امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که تفاوت بین GA4 و Universal Analytics را بیاموزید. همچنین می توانید راهنمای ما در مورد بهترین افزونه های وردپرس و راهنمای نهایی سئو وردپرس را مشاهده کنید.
این به شما امکان می دهد سفرهای پیچیده خریدار را در چندین دستگاه به طور دقیق ردیابی کنید.
در یونیورسال آنالیتیکس، می توانید تعاملات مختلف کاربر را با استفاده از اهداف ثبت کنید. شما 4 نوع هدف در UA دریافت می کنید که عبارتند از:
- مقصد – می توانید هدف مقصد تعیین کنید تا زمانی که کاربر به یک صفحه خاص می رسد، مانند صفحه تشکر یا صفحه فرود محصول، آن را ردیابی کند.
- مدت زمان – این هدف به شما کمک می کند تا ببینید افراد قبل از خروج چقدر در وب سایت شما باقی می مانند.
- صفحات در هر بازدید – استفاده از اهداف صفحات در هر بازدید به شما این امکان را می دهد که تعداد صفحاتی را که بازدیدکننده مشاهده می کند قبل از ترک سایت خود کشف کنید.
- رویداد – با کمک رویدادها، می توانید تعاملات کاربران در سایت خود را که Universal Analytics به طور پیش فرض ردیابی نمی کند، ردیابی کنید.
همچنین فعال کردن ویژگی های اندازه گیری پیشرفته در Google Analytics 4 را آسان تر می کند. برای مثال، می توانید با کلیک روی یک سوئیچ در GA4، ردیابی کلیک بر روی لینک خروجی و عمق پیمایش را تنظیم کنید.
با Google Analytics 4، تصویر بهتری از سفر مشتری خود در چندین کانال و دستگاه دریافت می کنید. GA4 همچنین حریم خصوصی داده های بهتری را برای کاربران ارائه می دهد.

به عنوان مثال، تمام گزارش ها با هم در 5 دسته اصلی گروه بندی می شوند.
- به موقع
- حضار
- تحصیل
- رفتار - اخلاق
- تبدیل ها
علاوه بر این، GA4 همچنین معیارهای جدید بیشتری را در گزارش Engagement ارائه می دهد. به عنوان مثال، یک معیار میانگین زمان تعامل وجود دارد که در گذشته میانگین مدت جلسه در Universal Analytics بود.
اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدیویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در پیدا کنید توییتر و فیس بوک
منبع
علاوه بر این، گزارش های کاوش GA4 گزینه های متعددی را برای افزودن بخش ها، ابعاد و معیارهای مختلف به گزارش های سفارشی شما ارائه می دهد.

برای مثال، گزارش های جدیدی مانند Engagement، Monetization و Retention را در GA4 خواهید دید.

فرم ها واقعا برای هر کسب و کاری مفید هستند. آنها به کاربران اجازه می دهند با شما در تماس باشند، بازخورد ارائه دهند و سوالات خود را حل کنند. ردیابی فرم وردپرس خود در گوگل آنالیتیکس به شما کمک می کند ببینید کدام فرم بهتر عمل می کند.
برای مثال، می توانید از الگوی کاوش «قیف» برای مشاهده سفر مشتریان خود قبل از خرید استفاده کنید.