اگر قصد دارید یک کسب و کار اجاره ای Shopify را راه اندازی کنید، این مقاله برای شما ضروری است. این مدل کسب و کار برای کسانی که از Shopify استفاده می کنند یا قصد استفاده از آن را دارند عالی است. علاوه بر این، اگر زمان کافی برای راه اندازی یک فروشگاه تمام وقت را ندارید اما می خواهید کسب درآمد کنید، راه اندازی یک کسب و کار اجاره ای از طریق Shopify می تواند یک راه حل عالی برای شما باشد.
محصولات زیادی وجود دارد که خرید آنها گران است، اما مردم هنوز هم می توانند به دلیل مشاغل اجاره ای از آنها استفاده کنند. هنگامی که با ارائه فرصت اجاره به آنها مانع ورود را کاهش می دهید، می توانید مخاطبان بیشتری را برای محصولات خود جذب کنید. به عنوان مثال، خرید یک خودرو گران است و بسیاری از افراد توانایی پرداخت آن را ندارند، اما همین افراد می توانند در صورت وجود فرصت اجاره از خودرو استفاده کنند.
کسب و کار اجاره ای چیست؟
کسب و کار اجاره ای به نوعی از تجارت اطلاق می شود که در آن افراد می توانند از محصولات گران قیمت برای مدت زمان مشخصی با قیمت بسیار مقرون به صرفه استفاده کنند. به طور کلی، افراد می توانند از محصولات بر اساس ساعت، روز، هفته و حتی ماه استفاده کنند بدون اینکه پول زیادی برای خرید آنها سرمایه گذاری کنند.
مشاغل اجاره ای هم برای صاحبان مشاغل و هم برای مشتریان خوب هستند. بسیاری از مردم می خواهند محصولات گران قیمت را امتحان کنند اما آماده سرمایه گذاری نیستند. آنها می توانند اقلام را با قیمت پایین بررسی کنند و نیازهای خود را برآورده کنند. این فقط یک مسئله هزینه نیست، بلکه مسائل مربوط به نیاز، استفاده و ذخیره سازی محدود است.
زمانی که قصد انجام کسب و کار اجاره ای در Shopify را دارند، می توانید تجربه روان تری داشته باشید. Shopify کاملاً برای یک فروشگاه تجارت الکترونیک طراحی شده است. علاوه بر این، فرصت گسترده آن برای ادغام با برنامه های شخص ثالث، آن را به یک پلت فرم عالی برای اجرای یک تجارت اجاره Shopify تبدیل می کند.
چگونه یک کسب و کار اجاره ای Shopify را راه اندازی کنیم
1. نیازهای خود را ارزیابی کنید
برای راه اندازی کسب و کار به چه چیزهایی نیاز دارید؟ این ممکن است شامل فروشگاه Shopify، موجودی، مواد بازاریابی و موارد دیگر باشد. همچنین باید به محصولاتی که به مشتریان ارائه می دهید فکر کنید. انتخاب محصولات مناسب تاثیر زیادی بر موفقیت کسب و کار شما خواهد داشت. این تصمیم عاقلانه ای خواهد بود که قبل از انتخاب محصولات، کمی تحقیقات بازار انجام دهید.
درست مانند محصولات، باید مشتریان هدف خود را با دقت انتخاب کنید. هدف گذاری درست مشتریان، پیش نیاز راه اندازی یک کسب و کار است. ماموریت و چشم انداز کسب و کار شما باید با تمرکز بر آنها تنظیم شود.
2. هدف خود را تعیین کنید
چه چیزهایی می خواهید از کسب و کار به دست آورید؟ ابتدا باید هدف کسب و کار خود را تعیین کنید. این به شما کمک می کند تا برنامه ریزی مناسبی داشته باشید و فعالیت ها را بر اساس آن سازماندهی کنید. بدون داشتن هدف مشخص، نمی توانید پیشرفت خود را توجیه کنید یا یک برنامه گام به گام تنظیم کنید.
این که آیا این یک کسب و کار تمام وقت یا پاره وقت است، باید آن را روشن کنید. این به شما کمک می کند تا هدف خود را با توجه به انتظارات خود از کسب و کار تعیین کنید.
3. یک برنامه محکم بسازید
بر اساس هدف و نیازهای خود، زمان آن رسیده است که یک برنامه ریزی مناسب برای کسب و کار اجاره ای خود داشته باشید. هرچه برنامه واضح تری بسازید، بهتر می توانید برنامه را اجرا کنید. بنابراین، در برنامه ریزی خود عجله نکنید.
داشتن یک طرح تجاری مکتوب، تمرین خوبی است. این به عنوان یک راهنما در طول سفر طولانی کسب و کار شما عمل می کند. همچنین توصیه می شود به جای برنامه ریزی مختصر، یک برنامه دقیق تهیه کنید.
4. شروع کنید
هنگامی که نیازهای خود را ارزیابی کردید و در مورد مواردی که نیاز دارید تصمیم گرفتید، شروع به ایجاد فروشگاه خود و تنظیم موجودی خود کنید. می توانید از ابزارهای داخلی Shopify استفاده کنید یا برنامه های شخص ثالثی را پیدا کنید که این روند را برای شما آسان تر می کند.
Shopify یک CMS ایده آل برای راه اندازی یک کسب و کار اجاره ای است، اگرچه باید از برخی برنامه های شخص ثالث استفاده کنید. تمام برنامه های لازم در فروشگاه برنامه Shopify پیدا می شوند و کاملاً با فروشگاه شما ادغام می شوند.
5. نرخ های خود را تنظیم کنید و شروع به اجاره کنید
هنگامی که فروشگاه شما به بهره برداری رسید، وقت آن است که نرخ های خود را تعیین کنید و شروع به اجاره محصولات کنید. باید به خاطر داشته باشید که اگرچه یک کسب و کار اجاره ای می تواند سودآور باشد، ممکن است به اندازه راه اندازی یک فروشگاه تمام وقت سودآور نباشد. با این حال، اگر زمان و فداکاری برای راه اندازی یک کسب و کار اجاره ای دارید، می تواند راهی عالی برای تکمیل درآمد شما باشد.
قبل از راه اندازی فروشگاه خود برای مخاطب، رویه های کلی سفارش را بررسی کنید. اگر در حین بررسی با مشکلی مواجه شدید، بهتر است آن را برطرف کنید تا مشتریان شما یک تجربه خرید یکپارچه داشته باشند.
همچنین می توانید بخوانید: وبلاگ نویسی در مقابل Dropshipping: چیزهایی که باید بدانید
6. به مشتریان اجازه دهید از خط مشی اجاره خود مطلع شوند
شما باید به مشتریان خود در مورد سیاست اجاره اطلاع دهید. اگر مشتریان تمام اطلاعات لازم در مورد اجاره محصولات را در وب سایت کسب و کار خرده فروشی Shopify پیدا نکنند، ممکن است بدون انجام معامله فروشگاه شما را ترک کنند. به عنوان یک صاحب کسب و کار، باید کسب اطلاعات مورد نیاز برای اجاره اقلام از کسب و کار اجاره Shopify را برای مشتریان خود آسان کنید.
7. بر محتوای با کیفیت تمرکز کنید
مهم نیست که چه نوع تجارت آنلاینی دارید، باید از تولید محتوای با کیفیت آگاه باشید. ایجاد محتوای غنی برای تجارت الکترونیک، ترافیک ارگانیک بیشتری را از موتورهای جستجو تضمین می کند. همچنین باید سئوی محتوای وب سایت خود را انجام دهید.
داشتن یک وبلاگ در فروشگاه خود به شما کمک می کند تا ترافیک ارگانیک داشته باشید. بنابراین، کمی تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید و کلمات کلیدی مرتبط را برای کسب و کار اجاره ای خود بیابید. این یک راه عالی برای ایجاد اعتماد در بین مشتریان و افزایش اعتبار برند شما است.
8. از تجربه کاربری بهتر اطمینان حاصل کنید
مانند هر کسب و کار آنلاین دیگری، باید بر تجربه کاربری کسب و کار اجاره ای Shopify خود تأکید کنید. اگر سایت شما تجربه کاربری خوبی نداشته باشد، بازدیدکنندگان را از دست خواهید داد. مردم نمی خواهند وقت خود را در سایتی بگذرانند که در اولین برداشت توجه آنها را جلب نمی کند.
هنگامی که به ایجاد تجربه کاربری بهتر فکر می کنید، باید سازگاری با موبایل را نیز در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که امروزه مردم بیشتر از رایانه های رومیزی برای خرید آنلاین از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند.
نتیجه
راه اندازی یک کسب و کار اجاره ای Shopify کاملاً سودآور است و مزایای طولانی مدت دارد. اگر بتوانید فعالیتهای خود را برنامهریزی و سازماندهی کنید، پلتفرم Shopify میتواند از شما پشتیبانی عالی کند تا آن را بدون زحمت انجام دهید.