چگونه به راحتی Google Analytics 4 Shopify را راه اندازی کنیم
توجه به این نکته مهم است که تغییر به Google Analytics 4 اجباری نیست، اما به کاربرانی که میخواهند جلوتر از منحنیها بمانند و از جدیدترین ابزارها و فناوریها برای بهینهسازی فروشگاههای آنلاین خود استفاده کنند، به شدت توصیه میشود. فرآیند راه اندازی Google Analytics 4 Shopify نسبتاً آسان و سرراست است و منابع زیادی برای راهنمایی کاربران در این فرآیند وجود دارد. با ایجاد این سوئیچ، کاربران می توانند قفل دنیای کاملا جدیدی از داده ها و بینش ها را باز کنند که می تواند به رشد و موفقیت تجارت الکترونیک آنها کمک کند.
پس از قرار دادن کد:
حالا آن را بچسبانید کد تگ گوگل درون <سر> برچسب زدن موضوع.مایع فایل.
هنگامی که جریان ایجاد شد، جریان وب را با جزئیات نشان داده شده در زیر مشاهده خواهید کرد:
گوگل اعلام کرده است که ابزار Universal Analytics خود را در جولای 2023 حذف خواهد کرد و آن را با Google Analytics 4 جدیدتر جایگزین خواهد کرد. هدف این حرکت ارائه یک راه حل اندازه گیری پیشرفته و جامع به کاربران است که می تواند رفتار مشتری را بهتر ردیابی و تجزیه و تحلیل کند. در دستگاه ها و پلتفرم های مختلف Universal Analytics به این کار ادامه خواهد داد جمع آوری داده ها تا غروب آفتاب در ژوئیه 2023. کاربران Shopify میتوانند به Google Analytics 4 سوئیچ کنند و از ویژگیها و قابلیتهای پیشرفته آن استفاده کنند تا بینش عمیقتری در مورد تجارت الکترونیک خود به دست آورند.
اگر در Shopify یک تجارت الکترونیکی دارید، ردیابی و تجزیه و تحلیل داده های وب سایت شما برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد عملکرد فروشگاه آنلاین شما بسیار مهم است. راه اندازی Google Analytics 4 Shopify: Google Analytics 4 (GA4) آخرین نسخه ابزار قدرتمند تجزیه و تحلیل Google است که ویژگی ها و قابلیت های جدیدی را ارائه می دهد تا به شما کمک کند تا بینش عمیق تری در مورد رفتار مشتریان خود به دست آورید و کسب و کار آنلاین خود را بهبود بخشید.
اکنون بر روی مشاهده دستورالعمل های برچسب > به صورت دستی نصب کنید کلیک
در آنجا باید جریان داده خود را تنظیم کنید. شما باید آدرس وب سایت و نام جریان را وارد کنید و روی آن کلیک کنید “ایجاد جریان”
کلیک کنید بر روی ایجاد حساب کاربری دکمه. سپس صفحه با فیلد متنی را مشاهده خواهید کرد. فیلد متن را پر کنید و روی Next کلیک کنید.
گزارش بلادرنگ کاربران را در حساب GA4 خواهید دید.
به یاد داشته باشید که پس از انجام اقدامات در فروشگاه Shopify، با بررسی گزارش “Realtime” در حساب Google Analytics 4 خود، تأیید کنید که کد رهگیری شما به درستی نصب شده است. با دنبال کردن این مراحل، می توانید به راحتی Google Analytics 4 را در فروشگاه Shopify خود راه اندازی کنید و درک بهتری از رفتار مشتریان خود برای تصمیم گیری آگاهانه برای تجارت الکترونیک خود به دست آورید. اگر سوالی در مورد راه اندازی Google Analytics 4 Shopify دارید، نظر خود را بنویسید.
حالا برو به فروشگاه آنلاین > تم ها> ویرایش کد > theme.liquid
برای ایجاد یک ویژگی GA4، اگر قبلاً این کار را نکرده اید، به بخش مدیریت حساب Google Analytics خود بروید. سپس کلیک کنید ایجاد ملک دکمه. پس از ایجاد ملک، آیتم ملک را دریافت خواهید کرد.
در این مقاله، مراحل راهاندازی فروشگاه Google Analytics 4 Shopify را به صورت گام به گام راهنمایی میکنیم، بنابراین میتوانید جمعآوری و تجزیه و تحلیل دادهها را برای رشد و موفقیت کسبوکار تجارت الکترونیک خود آغاز کنید. چه در GA4 تازه کار باشید و چه یک حرفه ای باتجربه، این راهنما تمام اطلاعاتی را که برای شروع کار با GA4 در فروشگاه Shopify به راحتی و به طور موثر نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد.
Google Analytics 4 Shopify را راه اندازی کنید
برای تأیید اینکه کد رهگیری Google Analytics 4 شما به درستی نصب شده و داده ها را در فروشگاه Shopify شما جمع آوری می کند، این مراحل را دنبال کنید:
به حساب Google Analytics 4 خود بروید و ویژگی ای را که برای فروشگاه Shopify خود ایجاد کرده اید انتخاب کنید.
در منوی سمت چپ روی برگه “Realtime” کلیک کنید.
یک تب جدید در مرورگر خود باز کنید و به فروشگاه Shopify خود بروید.
در فروشگاه خود مرور کنید و برخی از اقدامات مانند افزودن موارد به سبد خرید خود، پیمایش به صفحات مختلف و بررسی را انجام دهید.
به حساب Google Analytics 4 خود بازگردید و برگه Realtime را بازخوانی کنید.
باید عملکردهای خود را در گزارش “زمان” منعکس کنید، که نشان می دهد کد رهگیری شما با موفقیت نصب شده و داده ها را ردیابی می کند.
روند:
حالا روی جریان های داده
راه اندازی به پایان رسید. وقت آن رسیده است که داده ها را در Google Analytics اعتبار سنجی کنید.
چگونه داده های Google Analaytics را اعتبار سنجی کنیم
ایجاد ویژگی GA4:
به این ترتیب می توانید تنظیمات تجزیه و تحلیل را تأیید کنید. اگر دادهها را دریافت نکردید، گاهی منتظر بمانید. داده ها را خواهید دید. اگر هنوز داده ها نشان داده نمی شوند، مطمئن شوید که کد رهگیری را به درستی در بخش
فایل theme.liquid فروشگاه Shopify خود نصب کرده اید.
اگر هیچ دادهای در گزارش «زمان واقعی» نمیبینید، چند دقیقه صبر کنید و دوباره امتحان کنید. ممکن است کمی طول بکشد تا داده ها به حساب Google Analytics 4 شما وارد شوند.
هنگامی که روی Data Streams کلیک می کنید، پنجره های زیر را مشاهده خواهید کرد:
ابتدا وارد حساب Shopify شوید. سپس کد را داخل تگ قرار دهید.
حالا روی دکمه ذخیره.
ابتدا باید یک حساب کاربری برای google analytics برای راه اندازی Google Analytics 4 Shopify ایجاد کنید. سپس باید یک شناسه ردیابی برای اکانت google analytics 4 خود ایجاد کنید. بیایید قدم به قدم با این شروع کنیم.
اکنون کپی 🀄 فیلمنامه
کد ردیابی Google Analytics 4 را در Shopify پیاده سازی کنید
ما نام ملک را ایجاد کرده ایم تست
ما قبلاً تست نام حساب را ایجاد کرده ایم. حال باید یک ویژگی GA4 ایجاد کنیم.
راهاندازی Google Analytics 4 در فروشگاه Shopify یک فرآیند ساده است که میتواند بینش ارزشمندی را در مورد عملکرد تجارت الکترونیک شما ارائه دهد. با ایجاد یک حساب Google Analytics 4، راهاندازی یک ویژگی GA4، و پیادهسازی کد رهگیری در فایل theme.liquid فروشگاه Shopify، میتوانید برای بهینهسازی فروشگاه آنلاین خود شروع به جمعآوری و تجزیه و تحلیل دادهها کنید و رشد را افزایش دهید.