چگونه به راحتی Google Analytics 4 Shopify را راه اندازی کنیم
انتشار: اسفند 15، 1401
بروزرسانی: 28 خرداد 1404

چگونه به راحتی Google Analytics 4 Shopify را راه اندازی کنیم

توجه به این نکته مهم است که تغییر به Google Analytics 4 اجباری نیست، اما به کاربرانی که می خواهند جلوتر از منحنی ها بمانند و از جدیدترین ابزارها و فناوری ها برای بهینه سازی فروشگاه های آنلاین خود استفاده کنند، به شدت توصیه می شود. فرآیند راه اندازی Google Analytics 4 Shopify نسبتاً آسان و سرراست است و منابع زیادی برای راهنمایی کاربران در این فرآیند وجود دارد. با ایجاد این سوئیچ، کاربران می توانند قفل دنیای کاملا جدیدی از داده ها و بینش ها را باز کنند که می تواند به رشد و موفقیت تجارت الکترونیک آنها کمک کند.

پس از قرار دادن کد:

مدیر تگ گوگل

حالا آن را بچسبانید کد تگ گوگل درون <سر> برچسب زدن موضوع.مایع فایل.

هنگامی که جریان ایجاد شد، جریان وب را با جزئیات نشان داده شده در زیر مشاهده خواهید کرد:

جزئیات جریان وب

گوگل اعلام کرده است که ابزار Universal Analytics خود را در جولای 2023 حذف خواهد کرد و آن را با Google Analytics 4 جدیدتر جایگزین خواهد کرد. هدف این حرکت ارائه یک راه حل اندازه گیری پیشرفته و جامع به کاربران است که می تواند رفتار مشتری را بهتر ردیابی و تجزیه و تحلیل کند. در دستگاه ها و پلتفرم های مختلف Universal Analytics به این کار ادامه خواهد داد جمع آوری داده ها تا غروب آفتاب در ژوئیه 2023. کاربران Shopify می توانند به Google Analytics 4 سوئیچ کنند و از ویژگی ها و قابلیت های پیشرفته آن استفاده کنند تا بینش عمیق تری در مورد تجارت الکترونیک خود به دست آورند.

اگر در Shopify یک تجارت الکترونیکی دارید، ردیابی و تجزیه و تحلیل داده های وب سایت شما برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد عملکرد فروشگاه آنلاین شما بسیار مهم است. راه اندازی Google Analytics 4 Shopify: Google Analytics 4 (GA4) آخرین نسخه ابزار قدرتمند تجزیه و تحلیل Google است که ویژگی ها و قابلیت های جدیدی را ارائه می دهد تا به شما کمک کند تا بینش عمیق تری در مورد رفتار مشتریان خود به دست آورید و کسب و کار آنلاین خود را بهبود بخشید.

هشدار گوگل آنالیتیک
اکنون بر روی مشاهده دستورالعمل های برچسب > به صورت دستی نصب کنید کلیک

مدیر تگ گوگل
در آنجا باید جریان داده خود را تنظیم کنید. شما باید آدرس وب سایت و نام جریان را وارد کنید و روی آن کلیک کنید "ایجاد جریان"

جریان داده را تنظیم کنید

بیشتر بخوانید:

تنظیم داده های بلادرنگ:

5 بهترین فونت Shopify برای فروشگاه شما



منبع

ایجاد حساب GA4:

راه اندازی اکانت ga4

حالا روی وب دکمه از انتخاب یک پلت فرم.

کلیک کنید بر روی ایجاد حساب کاربری دکمه. سپس صفحه با فیلد متنی را مشاهده خواهید کرد. فیلد متن را پر کنید و روی Next کلیک کنید.

تجزیه و تحلیل ایجاد حساب

گزارش بلادرنگ کاربران را در حساب GA4 خواهید دید.

Google Analytics 4 Shopify را راه اندازی کنید

به یاد داشته باشید که پس از انجام اقدامات در فروشگاه Shopify، با بررسی گزارش "Realtime" در حساب Google Analytics 4 خود، تأیید کنید که کد رهگیری شما به درستی نصب شده است. با دنبال کردن این مراحل، می توانید به راحتی Google Analytics 4 را در فروشگاه Shopify خود راه اندازی کنید و درک بهتری از رفتار مشتریان خود برای تصمیم گیری آگاهانه برای تجارت الکترونیک خود به دست آورید. اگر سوالی در مورد راه اندازی Google Analytics 4 Shopify دارید، نظر خود را بنویسید.

حالا برو به فروشگاه آنلاین > تم ها > ویرایش کد > theme.liquid

کد را در shopify ویرایش کنید

برای ایجاد یک ویژگی GA4، اگر قبلاً این کار را نکرده اید، به بخش مدیریت حساب Google Analytics خود بروید. سپس کلیک کنید ایجاد ملک دکمه. پس از ایجاد ملک، آیتم ملک را دریافت خواهید کرد.

در این مقاله، مراحل راه اندازی فروشگاه Google Analytics 4 Shopify را به صورت گام به گام راهنمایی می کنیم، بنابراین می توانید جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها را برای رشد و موفقیت کسب وکار تجارت الکترونیک خود آغاز کنید. چه در GA4 تازه کار باشید و چه یک حرفه ای باتجربه، این راهنما تمام اطلاعاتی را که برای شروع کار با GA4 در فروشگاه Shopify به راحتی و به طور موثر نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد.

Google Analytics 4 Shopify را راه اندازی کنید

برای تأیید اینکه کد رهگیری Google Analytics 4 شما به درستی نصب شده و داده ها را در فروشگاه Shopify شما جمع آوری می کند، این مراحل را دنبال کنید:

  1. به حساب Google Analytics 4 خود بروید و ویژگی ای را که برای فروشگاه Shopify خود ایجاد کرده اید انتخاب کنید.
  2. در منوی سمت چپ روی برگه “Realtime” کلیک کنید.
  3. یک تب جدید در مرورگر خود باز کنید و به فروشگاه Shopify خود بروید.
  4. در فروشگاه خود مرور کنید و برخی از اقدامات مانند افزودن موارد به سبد خرید خود، پیمایش به صفحات مختلف و بررسی را انجام دهید.
  5. به حساب Google Analytics 4 خود بازگردید و برگه Realtime را بازخوانی کنید.
  6. باید عملکردهای خود را در گزارش "زمان" منعکس کنید، که نشان می دهد کد رهگیری شما با موفقیت نصب شده و داده ها را ردیابی می کند.

روند:

گزارش تحلیلی گوگل

حالا روی جریان های داده

راه اندازی به پایان رسید. وقت آن رسیده است که داده ها را در Google Analytics اعتبار سنجی کنید.

چگونه داده های Google Analaytics را اعتبار سنجی کنیم

ایجاد ویژگی GA4:

به این ترتیب می توانید تنظیمات تجزیه و تحلیل را تأیید کنید. اگر داده ها را دریافت نکردید، گاهی منتظر بمانید. داده ها را خواهید دید. اگر هنوز داده ها نشان داده نمی شوند، مطمئن شوید که کد رهگیری را به درستی در بخش فایل theme.liquid فروشگاه Shopify خود نصب کرده اید.

اگر هیچ داده ای در گزارش «زمان واقعی» نمی بینید، چند دقیقه صبر کنید و دوباره امتحان کنید. ممکن است کمی طول بکشد تا داده ها به حساب Google Analytics 4 شما وارد شوند.

هنگامی که روی Data Streams کلیک می کنید، پنجره های زیر را مشاهده خواهید کرد:

شروع به جمع آوری داده ها کنید

ابتدا وارد حساب Shopify شوید. سپس کد را داخل تگ قرار دهید.

حالا روی دکمه ذخیره.

ابتدا باید یک حساب کاربری برای google analytics برای راه اندازی Google Analytics 4 Shopify ایجاد کنید. سپس باید یک شناسه ردیابی برای اکانت google analytics 4 خود ایجاد کنید. بیایید قدم به قدم با این شروع کنیم.

اکنون کپی 🀄 فیلمنامه

کد ردیابی Google Analytics 4 را در Shopify پیاده سازی کنید

ما نام ملک را ایجاد کرده ایم تست

ایجاد ویژگی google analytics
ما قبلاً تست نام حساب را ایجاد کرده ایم. حال باید یک ویژگی GA4 ایجاد کنیم.

راه اندازی Google Analytics 4 در فروشگاه Shopify یک فرآیند ساده است که می تواند بینش ارزشمندی را در مورد عملکرد تجارت الکترونیک شما ارائه دهد. با ایجاد یک حساب Google Analytics 4، راه اندازی یک ویژگی GA4، و پیاده سازی کد رهگیری در فایل theme.liquid فروشگاه Shopify، می توانید برای بهینه سازی فروشگاه آنلاین خود شروع به جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها کنید و رشد را افزایش دهید.