آیا در تلاش برای رفع مشکل بودجه خزیدن سئو وردپرس هستید؟
بودجه خزیدن سئو تعداد دفعاتی است که موتورهای جستجو صفحات را در وب سایت شما می خزند. بودجه خزیدن کمتر می تواند ایندکس شدن به موقع صفحات شما را به تاخیر بیندازد. این می تواند به رتبه بندی SEO شما آسیب برساند و ترافیک کلی شما را کاهش دهد.
در این مقاله مشکل بودجه خزیدن سئو وردپرس و نحوه رفع سریع آن را توضیح خواهیم داد.
از آنجایی که این موضوع بسیار بزرگی است، ما آن را به بخش های قابل فهم تقسیم کرده ایم. در اینجا موارد مختلفی وجود دارد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت:
خزیدن جستجو چگونه کار می کند؟
موتورهای جستجو مانند گوگل از ربات های پیچیده (برنامه های کامپیوتری) برای بازدید از وب سایت ها در سراسر اینترنت استفاده می کنند.
این ربات ها به دنبال تغییرات در یک وب سایت هستند و آنها را با فهرست اصلی جستجو مقایسه می کنند.
اگر محتوای جدیدی کشف کنند، آن را به فهرست جستجو اضافه می کنند. اگر محتوایی را پیدا کنند که قبلاً در فهرست است اما تغییر کرده است، آنگاه فهرست را با محتوای تازه به روز می کنند.
آنها پیوندهای موجود در یک صفحه را دنبال می کنند و سپس همین کار را برای آن صفحات نیز انجام می دهند.
روشی که رباتها از یک پیوند به پیوندهای دیگر در یک صفحه حرکت میکنند، شبیه نحوه خزیدن عنکبوتهای واقعی در تارهایشان است.
به همین دلیل است که از عبارت خزیدن برای توصیف این فعالیت استفاده می شود و ممکن است گاهی اوقات ربات هایی را ببینید که به عنوان عنکبوت موتورهای جستجو شناخته می شوند.
برای سئوی بهتر، باید مطمئن شوید که موتورهای جستجو می توانند وب سایت شما را به راحتی بررسی کنند.
بودجه کرال سئو چیست؟
بودجه خزیدن سئو تعداد دفعاتی است که موتورهای جستجو مانند گوگل صفحات وب سایت شما را می خزند.
ربات های گوگل هر روز میلیاردها صفحه را می خزند. آنها سعی می کنند محاسبه کنند که چه تعداد صفحه در هر دامنه وب سایت می خزند تا از منابع به طور موثر استفاده کنند.
این عدد به طور خودکار توسط الگوریتم های خزنده بر اساس عوامل متعدد تعیین می شود.
روزانه در نوسان است، به این معنی که تعداد صفحات ثابتی برای ربات گوگل در وب سایت وردپرس شما وجود ندارد.
به طور کلی، وب سایت های بزرگتر با محتوای بیشتر دارای بودجه خزیدن بالاتر و وب سایت های کوچکتر بودجه کمتری دارند.
عوامل دیگری نیز بر بودجه خزیدن تأثیر میگذارند، مانند محبوبیت URL، تازگی، فراوانی بهروزرسانی و موارد دیگر.
با این حال، به دلایل متعدد، ممکن است بودجه خزیدن خود را در صفحات ناخواسته از دست بدهید.
برای مثال، اگر وبسایت شما بهدرستی بهینهسازی نشده باشد، موتورهای جستجو بودجه خزیدن شما را صرف بخشهای کمتر مهم وبسایت شما نسبت به محتوای مهم میکنند.
چه چیزی باعث مشکلات بودجه خزیدن سئو وردپرس می شود
روشی که وردپرس URL ها و محتوای تکراری تولید می کند می تواند باعث مشکلات خزیدن بودجه شود.
به عنوان مثال، وردپرس به طور خودکار فیدهای RSS را برای مناطق مختلف وب سایت شما تولید می کند.
فیدهای RSS برای وبلاگ اصلی، دستهها و برچسبها، نظرات در مورد هر پست و صفحه جداگانه وجود دارد، و حتی انواع پست سفارشی دارای URLهای فید RSS جداگانه هستند.
پیوندهای این فیدهای RSS به کد منبع HTML وب سایت شما اضافه می شود که باعث می شود موتورهای جستجو آنها را شناسایی کنند.
اکنون، موتورهای جستجو به اندازه کافی هوشمند هستند که محتوای تکراری را تشخیص دهند و آن را نادیده بگیرند. با این حال، آنها همچنان آنها را خزیده و بودجه خزیدن SEO شما را خرج می کنند.
جدای از آن، موتورهای جستجو اقلام کمتر مهم را خیلی بیشتر از آنچه لازم است می خزند. این شامل آرشیوها، طبقه بندی ها، نویسندگان، فایل های PDF و موارد دیگر می شود.
افزونه های وردپرس یا سایر ابزارهای شخص ثالث نیز می توانند پارامترهای پرس و جو را به URL های وردپرس شما اضافه کنند.
عنکبوت های گوگل ممکن است این پارامترهای پرس و جو را یک صفحه متفاوت در نظر بگیرند و آنها را بخزند.
به عنوان مثال، پارامترهای UTM برای ردیابی Google Analytics استفاده می شود و صفحه ای با یا بدون این پارامترهای پرس و جو همچنان یکسان به نظر می رسد.
مثال: https://yourdomain.com/landingpage/?utm_source=newsletter
این باعث هدر رفتن بودجه خزیدن سئو شما برای موارد کمتر مهم می شود و تبدیل به یک مشکل می شود.
چگونه بودجه خزیدن SEO خود را محاسبه کنیم
بودجه خزیدن SEO تعداد صفحات مشخصی نیست.
نوسانات زیادی دارد و هیچ روش قابل اعتمادی برای پیشبینی تعداد صفحاتی که گوگل در هر روز در وبسایت شما میخزد وجود ندارد.
با این حال، میتوانید بر اساس فعالیتهای اخیر خزیدن، ایده بسیار مناسبی برای مشاهده نحوه خزیدن Google در وبسایت شما داشته باشید.
اگر این کار را نکرده اید، ابتدا باید وب سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کنید. این یک ابزار رایگان است که توسط Google ارائه شده است تا به صاحبان وب سایت کمک کند تا از عملکرد وب سایت خود در جستجوی Google مطلع شوند.
به سادگی به داشبورد کنسول جستجوی خود بروید. از ستون سمت چپ به منوی «تنظیمات» بروید و سپس روی «باز کردن گزارش» در کنار «آمار خزیدن» کلیک کنید.
گزارش آمار Crawl یک نمای کلی از درخواست های خزیدن در وب سایت شما در چند هفته گذشته را نشان می دهد.
می توانید موس خود را روی نمودار ببرید تا ببینید هر روز چند صفحه درخواست شده است.
این به شما ایده می دهد که میانگین نرخ خزیدن در سایت شما در این مدت زمان چقدر بوده است.
در زیر آن، میتوانید تفکیک فعالیت خزیدن را بر اساس کد پاسخ، انواع فایل، هدف و نوع ربات Google مشاهده کنید.
از اینجا، میتوانید ببینید که چقدر بودجه خزیدن برای خطاها، پیوند (فیدهای RSS)، جاوا اسکریپت، CSS، تصاویر و موارد دیگر صرف میشود.
این به شما یک عکس فوری از مواردی می دهد که می توانید برای استفاده موثرتر از بودجه خزیدن سئو بهینه سازی کنید.
به عنوان مثال، اگر تعداد زیادی خطای 404 در حال خزیدن دارید، می توانید از یک افزونه تغییر مسیر استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که این خزنده ها روی محتوای مفید قرار می گیرند.
(در ادامه مقاله، نحوه تغییر مسیر خطاهای خزیدن را گام به گام به شما نشان می دهیم.)
چرا باید به بودجه کرال SEO اهمیت دهید؟
موتورهای جستجو باید وب سایت شما را به طور موثر بررسی کنند تا بتوانند محتوای شما را به موقع فهرست بندی کنند.
با این حال، اگر بودجه خزیدن سئو شما هدر می رود، ممکن است محتوای مهم و جدید شما به موقع خزیده نشود.
حتی ممکن است هفته ها طول بکشد تا موتورهای جستجو متوجه به روز رسانی مقالات قدیمی شما شوند یا محتوای جدید شما را کشف کنند.
دریافت ترافیک از موتورهای جستجو را از دست خواهید داد، ممکن است رتبه سئو شما بهبود نیابد و قطعاً از فروش یا درآمد تبلیغاتی ضرر خواهید کرد.
چگونه به راحتی بودجه خزیدن سئو را در وردپرس بهینه کنیم
ساده ترین و ایمن ترین راه برای بهینه سازی بودجه خزیدن سئو در وردپرس استفاده از All in One SEO برای وردپرس است.
این بهترین افزونه سئو وردپرس است که با ابزار داخلی بهینه سازی خزیدن سئو ارائه می شود.
ابتدا باید افزونه All in One SEO for WordPress را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.
توجه داشته باشید: همچنین یک نسخه رایگان از All in One SEO وجود دارد که دارای ویژگی پاکسازی خزیدن نیز می باشد. توصیه میکنیم از پلاگین PRO پلاگین پولی استفاده کنید زیرا به شما امکان میدهد به ابزار Redirection manager برای رفع خطاهای 404 در وبسایت خود دسترسی داشته باشید.
پس از فعال سازی، افزونه یک جادوگر راه اندازی را به شما نشان می دهد. برای راه اندازی افزونه، به سادگی دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.
پس از آن، می توانید به All in One SEO » ظاهر جستجو صفحه
سپس، فقط به تب Advanced بروید.
به پایین صفحه بروید و در آنجا گزینه ‘Crawl Cleanup’ را مشاهده خواهید کرد.
برای فعال کردن ویژگی “Crawl Cleanup” روی دکمه کلیک کنید.
اولین گزینه ای که در پاکسازی خزیدن مشاهده خواهید کرد، حذف آرگومان های پرس و جو است.
در زیر آن، میتوانید فهرستی از آرگومانهای پرس و جو را که میخواهید اجازه دهید ارائه کنید. کاربران پیشرفته می توانند از عبارات منظم Regex در اینجا استفاده کنند.
در مرحله بعد، گزینه هایی را برای فیدهای RSS وردپرس خواهید دید. All in One SEO انواع مختلف فیدهای RSS تولید شده توسط وردپرس را به شما نشان می دهد و می توانید فیدهای RSS کمتر مهم را غیرفعال کنید.
به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ تک نویسنده دارید، می توانید فیدهای نویسنده را غیرفعال کنید.
هنگامی که تمام فیدهای RSS ناخواسته را غیرفعال کردید، فراموش نکنید که روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید تا تنظیمات خود را ذخیره کنید.
نحوه تنظیم تغییر مسیر برای صفحات خطا
All in One SEO به طور خودکار تغییر مسیرها را برای فیدهایی که غیرفعال کرده اید تنظیم می کند. به عنوان مثال، فید RSS تگ اکنون کاربران را به صفحه آرشیو تگ هدایت می کند.
در مرحله بعد، باید به داشبورد کنسول جستجوی Google خود بروید و گزارش آمار خزیدن را باز کنید.
از اینجا می توانید صفحاتی که منجر به خطا شده اند را مشاهده کنید.
اکنون بسته به کد وضعیت، می توانید تغییر مسیرها را برای آن صفحات تنظیم کنید.
به عنوان مثال، می توانید خطاهای 404 را به صفحه مشابهی هدایت کنید. می توانید سایر صفحات دارای خطا را بررسی کنید و برای آنها نیز تغییر مسیرها را تنظیم کنید.
All in One SEO تنظیم تغییر مسیرها در وب سایت وردپرس خود را بسیار آسان می کند. به سادگی به All in One SEO » تغییر مسیرها صفحه و نشانی اینترنتی قدیمی را در زیر «نشانی اینترنتی منبع» و نشانی اینترنتی جدید را در قسمت «نشانی اینترنتی هدف» اضافه کنید.
برای ذخیره تنظیمات خود، روی دکمه «افزودن تغییر مسیر» کلیک کنید. سپس، میتوانید فرآیند را تکرار کنید تا در صورت نیاز، تغییر مسیرهای بیشتری را تنظیم کنید. برای جزئیات بیشتر و روش های جایگزین، راهنمای ما در مورد نحوه تنظیم تغییر مسیرها در وردپرس را ببینید.
امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا با مشکل بودجه خزیدن سئو وردپرس و نحوه رفع آن آشنا شوید. همچنین ممکن است بخواهید این نکات تخصصی در مورد استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای افزایش ترافیک را ببینید یا نمونه های عملی از نحوه بهبود نرخ کلیک ارگانیک در وردپرس را مشاهده کنید.
اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدیویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در پیدا کنید توییتر و فیس بوک