و بدتر از آن ، حتی اگر تبلیغات را هم ببیند، دید خوبی به این نوع تبلیغات و برندی که بیش از حد میخواهد خودش را در چشم بیننده فرو کند، ندارد. امروزه دیجیتال مارکتینگ توسط سمت ها و نقش های گوناگونی در شرکت ها انجام می شود. در شرکت های کوچک ممکن است یک نفر کلیه تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ را که پیش از این به آن اشاره کردیم به شکل همزمان انجام دهد. در صورتی که در شرکت های بزرگ متخصص های گوناگون بر روی یک یا دو کانال دیجیتالی برند تمرکز می کنند.
تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)
اینفلوئنسر مارکتینگ در دنیای مدرن امروز و عصر شبکههای اجتماعی به یکی از مهمترین انواع دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده و سازمانها و کسب و کارهای زیادی بودجه قابل توجهی را برای این منظور اختصاص دادهاند. انواع دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده است و استراتژیها و روشهای مختلفی برای کسب و کارها ارائه میدهد. انعطاف پذیری بالای دیجیتال مارکتینگ میتواند به شما کمک کند تا با استفاده از مواردی مانند بازاریابی محتوا، بازاریابی ویدیویی، بازاریابی صوتی، بازاریابی موتورهای جستجو و… کسب کار های نوپا و همچنین کسب و کارهای سنتی، انواع بیزنس ها می توانند با این روش تبلیغاتی و با استفاده از کانال های دیجیتالی مانند سوشال مدیا، اپلیکیشن های موبایل، موتورهای جستجو وایمیل و … مهمترین عامل رشد و پیشرفت در کسبوکارها تبلیغات و بازاریابی است و این امر برای هر کسبوکاری امری حیاتی و ضروری بهین مبتکران ایده آرتین به حساب میآید. از طرفی با ظهور اینترنت و فضای مجازی، تبلیغات سنتی جای خود را به بازار یابی دیجیتال داده است و دیگر کمتر کسی حاضر می شود، کسب و کار خود را به روش سنتی تبلیغ کند.
درباره دیجیتال مارکتینگ چه میدانید؟
دیجیتال مارکتینگ چیست؛ بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال یکتانت-بهیدو
در این نوع از تبلیغات یک شرکت یا کمپانی، هزینههای محتوایی که برای تبلیغ یک محصول و خدمات تولید میشود را پرداخت میکند. اما کسی که این هزینه را پرداخت میکند، شرکتی که قصد توزیع و معرفی محصول و خدمات خود را دارد نیست. بلکه کمپانی، اینفلوئنسر، یا شرکتی که قصد دارد از این محصول حمایت کند، هزینه آن را میپردازد. هدف از این نوع تبلیغ آن است که مخاطب اصلا احساس نکند، مورد هدف تبلیغات قرار گرفته است.
- نیازی به حضور فیزیکی افراد ندارید و درواقع شما با استفاده از متن، عکس، ویدیو و هرآنچه که در قالب محتوا یا کانتنت در فضای وب به اشتراک میگذارید، با مخاطبان خود ارتباط برقرار میکنید.
- موتور های جستجو طبق الگوریتم های خاصی عمل جست وجو را انجام می دهند؛ این الگوریتم ها مدام درحال به روز و بهتر شدن توسط گوگل هستند.
- از اصول اولیه بازاریابی دیجیتال که پایه فروش اینترنتی است شروع میشود تا لحظهای که فروش میلیونی خود را رصد میکنید.
- هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم.
بازاریابی دیجیتال به یک سازمان امکان میدهد کمپینها، محتوا و استراتژی خود را تجزیه و تحلیل کند تا بفهمد چه کاری انجام میدهد. این ابزار دیجیتال مارکتینگ شامل ویژگیهای مختلفی است که به شما کمک میکند تا بهینه سازی سایت و محتوای خود را برای موتورهای جستجو انجام دهید. شما باید از ابزارهای دقیقتر که خود طراحی میکنید استفاده کنید مانند فرم تماس یا فرمهای نظرسنجی که نوع علاقه و میزان خرید آنها را بسنجید. به طور کلی فعالیت در شبکههای اجتماعی (از جمله اینستاگرام، لینکدین، توئیتر و فیسبوک) دایره مخاطبان شما را بزرگتر میکند و تاثیرات بلندمدتی در برندسازی و تبلیغات دارد. برای مثال بسیاری از برندهای کوچک و بزرگ با همکاری اینفلوئنسرهای اینستاگرام (افراد تاثیرگذار اینستاگرام) محصولاتشان را در ذهن مردم جا میاندازد و آنها به خرید تشویق میکنند. متخصصان بازاریابی محتوا افرادی هستند که محتواهای مناسب تولید میکنند.
اتوماسیون بازاریابی را فراموش نکنید!
شرکتها و سازمانها با ترتیب دادن یک سیستم همکاری در فروش، به کسانی که مایل به بازاریابی وابسته هستند این امکان را میدهند تا با فروش محصولات و خدماتشان، پاداش یا پورسانتی دریافت کنند. به بیان سادهتر، افرادی به عنوان نمایش دهنده محصول یا خدمت کسب و کار شما در ازای نمایش و فروش محصولاتتان، از شما پورسانت یا پاداشی دریافت میکند. مولتی مدیا یکی دیگر از پاسخها به سوال «چرا به دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟» است.