تست امنیت برای وب سایت های تجارت الکترونیک یک کار اجتناب ناپذیر برای همه صاحبان فروشگاه های تجارت الکترونیک است. تعداد جرایم سایبری بیش از گذشته در حال افزایش است و هر روز بسیاری از سایت های تجارت الکترونیک هک می شوند. اگر فروشگاه شما امنیت ضعیفی داشته باشد، احتمال هک شدن و از دست دادن اطلاعات ارزشمند وجود دارد. پیامد بد عدم انجام تست امنیتی مناسب این است که یک رویداد ویرانگر برای کسب و کار به ارمغان می آورد. برای جلوگیری از رفتارهای نامشخص، باید از امنیت قوی برای فروشگاه تجارت الکترونیک خود اطمینان حاصل کنید و تست های امنیتی را به طور منظم انجام دهید.
اگر هنوز تست امنیتی انجام نداده اید، باید یک بررسی امنیتی برنامه ریزی شده را انجام دهید. در این مقاله، نکات اثبات شده ای را به اشتراک می گذارم که کار شما را آسان تر می کند.
چرا تست امنیت برای وب سایت های تجارت الکترونیک مهم است؟
چرا تست امنیت برای وب سایت های تجارت الکترونیک مهم است؟
سایت تجارت الکترونیک شما تجارت آنلاین شماست. مانند تجارت فیزیکی، فروشگاه تجارت الکترونیک شما دارای اطلاعات بسیار محرمانه و ارزشمندی مانند نام مشتری، آدرس، شماره تلفن، ایمیل، اطلاعات کارت و اطلاعات بانکی است. اگر این داده ها به دست هکرها برسد، آنها می توانند خریدهای آنلاین، انتقال پول، استفاده از هویت دیگران برای جرم و جنایت و حتی بدتر از آن انجام دهند. به همین دلیل است که اجرای یک بررسی امنیتی مناسب برای هر وب سایت تجارت الکترونیک ضروری است.
نحوه اجرای تست امنیتی برای وب سایت های تجارت الکترونیک
برای تست امنیت سایت تجارت الکترونیک خود، باید تست نفوذ انجام دهید. روش های مختلفی برای تست نفوذ وجود دارد مانند تست داخلی، تست خارجی، تست سمت مشتری، تست بی سیم و تست هدفمند. شما باید یک روش را انتخاب کنید که برای شما مناسب است. اکنون می توانید با دنبال کردن مراحلی که در زیر به اشتراک می گذارم، تست نفوذ را انجام دهید:
حسابرسی:
شما می توانید وب سایت تجارت الکترونیک خود را از نقطه نظر امنیتی بررسی کنید. این مرحله شامل ممیزی وب سایت، به ویژه از نقطه نظر امنیتی است. هدف اصلی ممیزی، شناسایی موارد امنیتی قبل از شروع آزمون است. همچنین می توانید محدوده اجرای فرآیند تست را شناسایی کنید.
اسکن:
اسکن به شما کمک می کند متوجه شوید که سایت شما چگونه به تست نفوذ پاسخ می دهد. شما می توانید مشاهده کنید و اطلاعات دقیقی در مورد عملکرد سایت خود دریافت کنید.
دسترسی:
هکرهای اخلاقی سعی می کنند چندین حمله سایبری را با استفاده از دسترسی به وب سایت انجام دهند. آنها از انواع آسیب پذیری ها مانند منطق تجاری، منطق برنامه، پایگاه داده و سایر برنامه های تجارت الکترونیک سوء استفاده خواهند کرد. منطقه مشترک حملات شامل رمزهای عبور ضعیف، اطلاعات کارت اعتباری و اطلاعات رمزگذاری نشده مشتری است. در حین انجام حملات، باید از نقض جدی داده ها جلوگیری کنید تا این حملات آسیبی به سایت تجارت الکترونیک شما وارد نکند.
تحلیل و بررسی:
همانطور که حمله به وب سایت خود را انجام داده اید و آسیب پذیری را شناسایی کرده اید، زمان آن رسیده است که نتیجه را با استفاده از یک سیستم امتیازدهی آسیب پذیری رایج ببینید. تجزیه و تحلیل این اطلاعات بینش های لازم را برای درک جنبه امنیتی وب سایت شما فراهم می کند. پس از تکمیل تجزیه و تحلیل، به توصیه های تست امنیتی برای وب سایت های تجارت الکترونیک نیاز خواهید داشت و باید استراتژی خود را بر اساس داده های تجزیه و تحلیل شده ایجاد کنید.
همچنین می توانید بخوانید: تاکتیک های CRO Shopify برای تجارت الکترونیک
مواردی که باید برای تست امنیت برای وب سایت های تجارت الکترونیک در نظر بگیرید
1. سیستم مدیریت محتوا (CMS)
یکی از عناصر قابل توجه سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که ممکن است برای پلتفرم تجارت الکترونیک خود استفاده کنید. انواع مختلفی از CMS وجود دارد و هر یک از آنها ویژگی های منحصر به فردی دارند. بنابراین، بستگی به شما دارد که از کدام CMS استفاده می کنید، اما باید مراقب فعالیت های غیرعادی یا دسترسی های ناشناخته باشید. در هنگام استفاده از API شخص ثالث مراقب ادغام شخص ثالث باشید. علاوه بر این، هیچ نوع هشدار یا تهدید امنیتی در CMS را دست کم نگیرید.
2. مدیریت کوپن و پاداش
اگر از هر کوپن یا جایزه ای در فروشگاه تجارت الکترونیک خود استفاده می کنید، باید کمی مراقب باشید. گاهی اوقات، هکرها سعی می کنند چندین کوپن را دور بزنند تا تخفیف بیشتری در معاملات دریافت کنند.
3. یکپارچه سازی درگاه پرداخت
اکثر هکرها درگاه پرداخت را هدف قرار می دهند و سعی می کنند به اطلاعات کارت و بانک دسترسی پیدا کنند. همانطور که می دانید چقدر اهمیت دارد، در این مورد باید بیشتر مراقب باشید. اگر درگاه پرداخت شما به خطر بیفتد، اطلاعات مالی مشتریان شما به سرقت می رود و این به ارزش برند شما آسیب می زند.
4. مدیریت سفارش
برای جمع آوری اطلاعات شخصی، بسیاری از هکرها سیستم های مدیریت سفارش را هدف قرار می دهند. گاهی اوقات، با دور زدن الزامات اعتبار سنجی، می توانند آدرس حمل و نقل را برای دریافت سفارش دستکاری کنند.
نتیجه
به طور خلاصه، باید مطمئن شوید که سایت شما در برابر انواع تهدیدات سایبری ایمن است و اطلاعات مشتری شما در دستان امن است. برای اطمینان از این امر، باید به طور منظم تست های امنیتی را برای وب سایت های تجارت الکترونیک انجام دهید و این را به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر خطر احتمالی در نظر بگیرید. همچنین باید به طور مداوم امنیت سایت خود را با رفع حفره های امنیتی بهبود بخشید.