آیا می خواهید از دردسر ارسال ایمیل توسط خودتان در طول سفر مشتریان خود در وب سایت تجارت الکترونیکی خود که توسط Shopify پشتیبانی می شود خلاص شوید؟ خوب، با ایمیلهای خودکار Shopify، میتوانید در زمان و تلاش بیشتری برای ارسال آن ایمیلهای مهم به صورت دستی صرفهجویی کنید و در عوض روی کسبوکارتان تمرکز بیشتری داشته باشید. اما چگونه می توانید به عنوان صاحب سایت این کار را انجام دهید؟ خبر خوب این است که راههای مختلفی برای تنظیم ایمیلهای خودکار در Shopify آن به راحتی در Shopify وجود دارد. در این مقاله، نحوه ارسال ایمیلهای خودکار Shopify را با استفاده از روشهای مختلف به راحتی توضیح میدهیم. بنابراین، بدون بحث بیشتر، بیایید شروع کنیم.
ایمیل خوش آمدگویی Shopify چیست؟
ایمیل خوش آمدگویی خودکار Shopify یک ویژگی یکپارچه در Shopify است. برای ارسال خودکار پیام گرم و خوشامدگویی به مشتریان جدید استفاده می شود و نیازی به مداخله دستی را از بین می برد.
این در سیستم Shopify عمل میکند و به بازرگانان اجازه میدهد تا مجموعهای از ایمیلهای خوشامدگویی را تنظیم کنند که بهطور خودکار زمانی که مشتریان اقدامات خاصی را انجام میدهند، مانند اولین خرید خود، ارسال میشوند.
چرا باید از ایمیل های خودکار در Shopify استفاده کنید؟
قبل از پرداختن به فرآیند راه اندازی، اجازه دهید به این نکته اشاره کنیم که چرا خودکار کردن ایمیل های شما در Shopify برای کسب و کار شما حیاتی است.
حساس به زمان: از آنجایی که ایمیلهای خودکار در پاسخ به یک شرایط زمانی خاص فعال میشوند (یعنی شما یک بار آنها را ایجاد میکنید و آنها کار را انجام میدهند) این به صاحبان کسبوکار اجازه میدهد تا زمانی را به سایر جنبههای حیاتی شرکت خود اختصاص دهند.
دریافت تجربه مشتری شخصی: برای ارسال ایمیلهای شخصیسازیشده مانند ایمیلهای خریداری شده یا سبد خرید از اتوماسیون استفاده کنید و مشتریان خود را راضی نگه دارید.
ارتباط منسجم: اتوماسیون مشتریان شما را در جریان هر گونه به روز رسانی و تغییر در قالبی تکرارپذیر قرار می دهد که اعتماد برند را افزایش می دهد.
افزایش فروش: ایمیلهای خودکار مانند ایمیلهای خوشآمدگویی، محصولات توصیهشده، و یادآوریهای رها کردن سبد خرید ممکن است منجر به نرخهای تبدیل بیشتر شود که به شما کمک میکند گردش مالی خود را افزایش دهید.
ایجاد اتوماسیون سفارشی به صورت دستی
برای ایجاد اتوماسیون ایمیل Shopify در این فرآیند، ما نیاز داریم:
i) طرح Shopify پایه یا بالاتر.
ii) نصب برنامه جریان Shopify برای استفاده از عملکرد کامل اتوماسیون.
iii) اجازه کارمند برای استفاده از بخش بازاریابی و برنامه Flow.
بریم سراغ مراحل:
مرحله 1: دسترسی به الگوهای اتوماسیون
- به ادمین Shopify خود وارد شوید: با ورود به حساب مدیریت Shopify خود شروع کنید.
- پیمایش به بازاریابی: از داشبورد اصلی، به بخش “بازاریابی” در سمت چپ بروید.
- به Automations بروید: اکنون روی “Automations” در بخش Marketing کلیک کنید و شروع به تنظیم ایمیل های خودکار خود کنید.
- مشاهده الگوها: برای مشاهده قالبهای اتوماسیون ایمیل موجود توسط Shopify روی «مشاهده قالبها» کلیک کنید.
مرحله 2: ایجاد و ویرایش ایمیل های خودکار
اگر میخواهید یک رایانامه بازخرید، سبد خرید رها شده، یا ایمیل مرور محصول رها شده راهاندازی کنید، روی الگوی خاص مورد نظر خود کلیک کنید.
روی «ویرایش» کلیک کنید و به «ویرایش ایمیل» بروید تا با استفاده از ویرایشگر ایمیل Shopify، قالب را سفارشی کنید.
مخاطبان خود را هدف قرار دهید:
اگر روی یک اتوماسیون پرداخت متروکه کار می کنید، با استفاده از منوی کشویی «به:» مخاطبان خود را انتخاب کنید. میتوانید ایمیل را برای «همه مشتریان» یا یک گروه خاص ارسال کنید.
سایر الگوهای اتوماسیون:
برای انواع دیگر اتوماسیون ایمیل، الگوی مورد نظر را انتخاب کنید، روی «استفاده از گردش کار» کلیک کنید و سپس اقدامات گردش کار را بر اساس نیاز خود بررسی و تنظیم کنید.
مرحله 3: ایجاد اتوماسیون سفارشی
ایجاد اتوماسیون سفارشی:
اگر الگوها مناسب نیستند، میتوانید با کلیک کردن روی «ایجاد اتوماسیون سفارشی» یک اتوماسیون سفارشی ایجاد کنید.
گردش کار خود را پیکربندی کنید:
با تصمیم گیری در مورد عوامل و اقداماتی که نحوه و زمان ارسال ایمیل های شما را تعیین می کند، گردش کار را تنظیم کنید.
مرحله 4: ایمیل های خودکار Shopify خود را فعال کنید
اتوماسیون را روشن کنید:
پس از تنظیم الگو یا اتوماسیون سفارشی خود، بسته به آنچه ایجاد کرده اید، آن را با کلیک روی «روشن کردن خودکار» یا «روشن کردن گردش کار» فعال کنید.
این مراحل را دنبال کنید تا همه ایمیلهای خودکار Shopify را به صورت دستی تنظیم کنید و به مشتریان خود نزدیکتر باشید تا بتوانند از فروشگاه شما بیشتر خرید کنند. استفاده از ایمیل های خودکار Shopify باعث صرفه جویی در زمان می شود، اما مهمتر از آن، مشتریان شما ارتباطات مناسب را دقیقاً در زمانی که باید دریافت می کنند، که تجربه آنها را در فروشگاه شما بهبود می بخشد.
نحوه تنظیم اتوماسیون ایمیل برای استقبال از مشتریان جدید با استفاده از برنامه ایمیل Shopify
Shopify Email یک برنامه رایگان برای ارسال ایمیل است که امکان ایجاد ایمیل های مارک دار را با استفاده از ویرایشگر کشیدن و رها کردن آن فراهم می کند. بیایید یک روش گام به گام در مورد نحوه استفاده از آن برای ایجاد اتوماسیون ایمیل در Shopify را بررسی کنیم:
مرحله 1: به بخش “اتوماسیون ها” بروید
برای این کار ابتدا به Shopify admin رفته و در منوی نوار کناری بر روی Marketing کلیک کنید. به صفحه بازاریابی بروید و Automations را انتخاب کنید.
مرحله 2: راه اندازی اتوماسیون را شروع کنید
پس از رفتن به بخش Automations، آن را پیدا کرده و کلیک کنید “ایجاد اتوماسیون” را فشار دهید تا فرآیند شروع شود.
مرحله 3: الگوی ایمیل خوش آمدید را انتخاب کنید
Shopify با 3 قالب مختلف موجود برای سری ایمیل خوش آمدگویی خودکار ارائه می شود. شما این امکان را دارید که هر یک از اینها را امتحان کنید و سپس آنها را با نیازهای خود مطابقت دهید. این 3 قالب موجود عبارتند از:
1. به مشترک جدید خوش آمدید
2. سری ایمیل خوش آمدید (تخفیف با یادآوری)
3. سری ایمیل خوش آمدید (داستان برند با تخفیف)
مرحله 4: برنامه ایمیل Shopify را نصب کنید
اکنون که قالب را انتخاب کردید، زمان روشن کردن اتوماسیون است. برای این کار باید اپلیکیشن ایمیل Shopify را نصب کنید.
بیشتر بخوانید: بازاریابی ایمیلی Shopify در مقابل mailchimp
مرحله 5: گردش کار مورد نظر را اعمال کنید
چه زمانی شما برنامه ایمیل Shopify را آماده کرده اید، به آن بازگردید جریان ایمیل خوش آمد گویی انتخاب شده است. پس از آن کلیک کنید “استفاده از گردش کار”.
مرحله 6: تنظیم جریان (محرکها و زمانهای انتظار)
تغییراتی را در محرکها، مانند اقدامات اشتراک، ایجاد کنید و دورههای انتظار بین ایمیلها را برای ایجاد یک توالی ارتباطی سریع مشابه آنچه در تصویر زیر نشان داده شده است، ایجاد کنید:
مرحله 7: محتوای ایمیل خوش آمدگویی را اصلاح کنید
شما باید گزینه “ویرایش ایمیل” را در صفحه گردش کار مشاهده کنید. برای تغییر پیش نویس ایمیل روی این گزینه کلیک کنید.
علاوه بر این، شما توانایی ویرایش هر ایمیل را دارید. به عنوان مثال، پس از گذشت 24 ساعت، می توانید یک ایمیل سازنده جامعه حاوی اطلاعات حساب رسانه های اجتماعی خود را برای مشتریان خود ارسال کنید.
مرحله 8: جزئیات ایمیل را ویرایش کنید
لطفا به جزئیات زیر توجه کنید:
به: Shopify فقط برای “مشتریانی که در بازاریابی ایمیلی مشترک شده اند” ایمیل ارسال می کند.
خط موضوع: خط را از «خوش آمدید! از تخفیف انحصاری لذت ببرید» به «به سلامتی برای شروع های جدید! همین حالا تخفیف خوشامدگویی خود را دریافت کنید!»
پیش نمایش متن: تیزری مانند «ارسال رایگان خود را با ما کشف کنید» قرار دهید.
از: آدرس ایمیل فرستنده را برای سازگاری با نام تجاری تنظیم کنید.
مرحله 9: طراحی ایمیل را سفارشی کنید
در ویرایشگر ایمیل، عناصر طراحی را مطابق با هویت برند خود سفارشی کنید. مرتب سازی مجدد بخش ها، به روز رسانی رنگ ها و تغییر فونت ها.
در صورت تمایل، ایمیل خود را با افزودن a گسترش دهید بخش جدید
مرحله 10: پیش نمایش و ذخیره
از گزینه “ارسال ایمیل آزمایشی” برای پیش نمایش ایمیل در صندوق ورودی خود استفاده کنید. اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، روی “ذخیره” کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.
مرحله 11: ایمیل های خودکار را روشن کنید
با فعال کردن اتوماسیون، فرآیند را نهایی کنید. سوئیچ جابجایی یا دکمه با برچسب “روشن کردن گردش کار” را پیدا کرده و آن را روشن کنید.
استفاده از برنامهها برای بهبود ایمیلهای خودکار
ایمیل Shopify عالی است، اما میتوانید ایمیلهای خود را با برنامههای فروشگاه برنامه Shopify بهتر کنید.
کلاویو: این برنامه دارای ویژگی های پیشرفته ای مانند تقسیم بندی دقیق و تجزیه و تحلیل عمیق است. بنابراین می توانید ایمیل های هدفمند بیشتری ارسال کنید.
Omnisend: Omnisend به شما امکان می دهد ایمیل های خودکار ایجاد کنید. به علاوه، بازاریابی پیامکی و سایر ویژگیها را برای بهبود ارتباطات شما ارائه میدهد.
محرمانه: Privy به شما کمک می کند تا ایمیل های بیشتری را با پنجره های بازشو و فرم های خروجی بگیرید. پس از آن می توانید ایمیل های خودکار را برای مشترکین خود ارسال کنید.
Mailchimp: Mailchimp یک ابزار بازاریابی ایمیل شناخته شده است که می توانید برای ارسال ایمیل های خودکار مانند توصیه های محصول یا یادآوری های سبد خرید با Shopify ادغام کنید.
سوالات متداول
ایمیل های خودکار Shopify چیست؟
ایمیلهای خودکار Shopify ایمیلهایی هستند که میتوانید آنها را تنظیم کنید تا در شرایط خاصی مانند زمانی که مشتری خرید میکند یا سبد خرید را رها میکند، راهاندازی شود. ایمیلهای خودکار به شما کمک میکنند تا بدون نیاز به ایمیل زدن به هر یک از مشتریان، با مشتریان خود در تماس باشید.
آیا می توانم بدون دانستن نحوه کدنویسی، ایمیل های خودکار را در Shopify تنظیم کنم?
مهارت های کدنویسی برای راه اندازی ایمیل های خودکار در Shopify اجباری نیست زیرا منابعی برای ایجاد آسان اتوماسیون ایمیل خود با استفاده از ابزارها و قالب ها دارد.
آیا می توانم ایمیل ها را سفارشی کنم؟
بله، شما میتوانید همه چیز را از محتوا گرفته تا طراحی ایمیلهای خود سفارشی کنید تا با برند شما مطابقت داشته باشند و برای مشتریان شما احساس شخصی کنند.
بهترین زمان برای ارسال ایمیل های خودکار چه زمانی است؟
بهترین زمان متفاوت است، اما برای اکثر ایمیلهایی مانند یادآوریهای سبد خرید، ارسال آنها در عرض چند ساعت ایدهآل است. برای سایر ایمیلها، زمانهای مختلف را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای مخاطبان شما بهتر است.
برای جمع کردن
ایمیلهای خودکار Shopify یک راه عالی برای حفظ ارتباط با مشتریان شما هستند، جدا از اینکه زمان زیادی برای مدیریت بازاریابی ایمیلی ندارید. با استفاده از این مراحل ساده می توانید ایمیل های قدرتمندی بنویسید که باعث فروش می شود و مشتریان خود را راضی نگه می دارد. به یاد داشته باشید که عملکرد ایمیل خود را به طور منظم پیگیری کنید و بر اساس آن بهینه سازی کنید. اما با ایمیل های خودکار، زمان بیشتری برای راه اندازی فروشگاه خود دارید و مشتریان خود را درگیر می کنید.
بیشتر بخوانید:
پرداخت فروشگاه چگونه کار می کند؟