ارتباطات خود را با چند مرحله ساده به صورت خودکار انجام دهید
انتشار: مهر 05، 1403
بروزرسانی: 28 خرداد 1404

ارتباطات خود را با چند مرحله ساده به صورت خودکار انجام دهید


آیا می خواهید از دردسر ارسال ایمیل توسط خودتان در طول سفر مشتریان خود در وب سایت تجارت الکترونیکی خود که توسط Shopify پشتیبانی می شود خلاص شوید؟ خوب، با ایمیل های خودکار Shopify، می توانید در زمان و تلاش بیشتری برای ارسال آن ایمیل های مهم به صورت دستی صرفه جویی کنید و در عوض روی کسب وکارتان تمرکز بیشتری داشته باشید. اما چگونه می توانید به عنوان صاحب سایت این کار را انجام دهید؟ خبر خوب این است که راه های مختلفی برای تنظیم ایمیل های خودکار در Shopify آن به راحتی در Shopify وجود دارد. در این مقاله، نحوه ارسال ایمیل های خودکار Shopify را با استفاده از روش های مختلف به راحتی توضیح می دهیم. بنابراین، بدون بحث بیشتر، بیایید شروع کنیم.

ایمیل خوش آمدگویی Shopify چیست؟

ایمیل خوش آمدگویی خودکار Shopify یک ویژگی یکپارچه در Shopify است. برای ارسال خودکار پیام گرم و خوشامدگویی به مشتریان جدید استفاده می شود و نیازی به مداخله دستی را از بین می برد.

این در سیستم Shopify عمل می کند و به بازرگانان اجازه می دهد تا مجموعه ای از ایمیل های خوشامدگویی را تنظیم کنند که به طور خودکار زمانی که مشتریان اقدامات خاصی را انجام می دهند، مانند اولین خرید خود، ارسال می شوند.

چرا باید از ایمیل های خودکار در Shopify استفاده کنید؟

قبل از پرداختن به فرآیند راه اندازی، اجازه دهید به این نکته اشاره کنیم که چرا خودکار کردن ایمیل های شما در Shopify برای کسب و کار شما حیاتی است.

حساس به زمان: از آنجایی که ایمیل های خودکار در پاسخ به یک شرایط زمانی خاص فعال می شوند (یعنی شما یک بار آنها را ایجاد می کنید و آنها کار را انجام می دهند) این به صاحبان کسب وکار اجازه می دهد تا زمانی را به سایر جنبه های حیاتی شرکت خود اختصاص دهند.

دریافت تجربه مشتری شخصی: برای ارسال ایمیل های شخصی سازی شده مانند ایمیل های خریداری شده یا سبد خرید از اتوماسیون استفاده کنید و مشتریان خود را راضی نگه دارید.

ارتباط منسجم: اتوماسیون مشتریان شما را در جریان هر گونه به روز رسانی و تغییر در قالبی تکرارپذیر قرار می دهد که اعتماد برند را افزایش می دهد.

افزایش فروش: ایمیل های خودکار مانند ایمیل های خوش آمدگویی، محصولات توصیه شده، و یادآوری های رها کردن سبد خرید ممکن است منجر به نرخ های تبدیل بیشتر شود که به شما کمک می کند گردش مالی خود را افزایش دهید.

ایجاد اتوماسیون سفارشی به صورت دستی

برای ایجاد اتوماسیون ایمیل Shopify در این فرآیند، ما نیاز داریم:

i) طرح Shopify پایه یا بالاتر.

ii) نصب برنامه جریان Shopify برای استفاده از عملکرد کامل اتوماسیون.

iii) اجازه کارمند برای استفاده از بخش بازاریابی و برنامه Flow.

بریم سراغ مراحل:

مرحله 1: دسترسی به الگوهای اتوماسیون

  1. به ادمین Shopify خود وارد شوید: با ورود به حساب مدیریت Shopify خود شروع کنید.
  2. پیمایش به بازاریابی: از داشبورد اصلی، به بخش "بازاریابی" در سمت چپ بروید.
  3. به Automations بروید: اکنون روی "Automations" در بخش Marketing کلیک کنید و شروع به تنظیم ایمیل های خودکار خود کنید.
  4. مشاهده الگوها: برای مشاهده قالب های اتوماسیون ایمیل موجود توسط Shopify روی «مشاهده قالب ها» کلیک کنید.

مرحله 2: ایجاد و ویرایش ایمیل های خودکار

اگر می خواهید یک رایانامه بازخرید، سبد خرید رها شده، یا ایمیل مرور محصول رها شده راه اندازی کنید، روی الگوی خاص مورد نظر خود کلیک کنید.

روی «ویرایش» کلیک کنید و به «ویرایش ایمیل» بروید تا با استفاده از ویرایشگر ایمیل Shopify، قالب را سفارشی کنید.

مخاطبان خود را هدف قرار دهید:

اگر روی یک اتوماسیون پرداخت متروکه کار می کنید، با استفاده از منوی کشویی «به:» مخاطبان خود را انتخاب کنید. می توانید ایمیل را برای «همه مشتریان» یا یک گروه خاص ارسال کنید.

سایر الگوهای اتوماسیون:

برای انواع دیگر اتوماسیون ایمیل، الگوی مورد نظر را انتخاب کنید، روی «استفاده از گردش کار» کلیک کنید و سپس اقدامات گردش کار را بر اساس نیاز خود بررسی و تنظیم کنید.

مرحله 3: ایجاد اتوماسیون سفارشی

ایجاد اتوماسیون سفارشی:

اگر الگوها مناسب نیستند، می توانید با کلیک کردن روی «ایجاد اتوماسیون سفارشی» یک اتوماسیون سفارشی ایجاد کنید.

گردش کار خود را پیکربندی کنید:

با تصمیم گیری در مورد عوامل و اقداماتی که نحوه و زمان ارسال ایمیل های شما را تعیین می کند، گردش کار را تنظیم کنید.

مرحله 4: ایمیل های خودکار Shopify خود را فعال کنید

اتوماسیون را روشن کنید:

پس از تنظیم الگو یا اتوماسیون سفارشی خود، بسته به آنچه ایجاد کرده اید، آن را با کلیک روی «روشن کردن خودکار» یا «روشن کردن گردش کار» فعال کنید.

این مراحل را دنبال کنید تا همه ایمیل های خودکار Shopify را به صورت دستی تنظیم کنید و به مشتریان خود نزدیک تر باشید تا بتوانند از فروشگاه شما بیشتر خرید کنند. استفاده از ایمیل های خودکار Shopify باعث صرفه جویی در زمان می شود، اما مهمتر از آن، مشتریان شما ارتباطات مناسب را دقیقاً در زمانی که باید دریافت می کنند، که تجربه آنها را در فروشگاه شما بهبود می بخشد.

نحوه تنظیم اتوماسیون ایمیل برای استقبال از مشتریان جدید با استفاده از برنامه ایمیل Shopify

Shopify Email یک برنامه رایگان برای ارسال ایمیل است که امکان ایجاد ایمیل های مارک دار را با استفاده از ویرایشگر کشیدن و رها کردن آن فراهم می کند. بیایید یک روش گام به گام در مورد نحوه استفاده از آن برای ایجاد اتوماسیون ایمیل در Shopify را بررسی کنیم:

مرحله 1: به بخش "اتوماسیون ها" بروید

برای این کار ابتدا به Shopify admin رفته و در منوی نوار کناری بر روی Marketing کلیک کنید. به صفحه بازاریابی بروید و Automations را انتخاب کنید.

اتوماسیون ها

مرحله 2: راه اندازی اتوماسیون را شروع کنید

پس از رفتن به بخش Automations، آن را پیدا کرده و کلیک کنید "ایجاد اتوماسیون" را فشار دهید تا فرآیند شروع شود.

  راه اندازی اتوماسیون

مرحله 3: الگوی ایمیل خوش آمدید را انتخاب کنید

Shopify با 3 قالب مختلف موجود برای سری ایمیل خوش آمدگویی خودکار ارائه می شود. شما این امکان را دارید که هر یک از اینها را امتحان کنید و سپس آنها را با نیازهای خود مطابقت دهید. این 3 قالب موجود عبارتند از:
1. به مشترک جدید خوش آمدید
2. سری ایمیل خوش آمدید (تخفیف با یادآوری)
3. سری ایمیل خوش آمدید (داستان برند با تخفیف)

الگوی ایمیل خوش آمدید

مرحله 4: برنامه ایمیل Shopify را نصب کنید

اکنون که قالب را انتخاب کردید، زمان روشن کردن اتوماسیون است. برای این کار باید اپلیکیشن ایمیل Shopify را نصب کنید.

ایمیل shopify

بیشتر بخوانید: بازاریابی ایمیلی Shopify در مقابل mailchimp

مرحله 5: گردش کار مورد نظر را اعمال کنید

چه زمانی شما برنامه ایمیل Shopify را آماده کرده اید، به آن بازگردید جریان ایمیل خوش آمد گویی انتخاب شده است. پس از آن کلیک کنید "استفاده از گردش کار".

جریان ایمیل

مرحله 6: تنظیم جریان (محرک ها و زمان های انتظار)

تغییراتی را در محرک ها، مانند اقدامات اشتراک، ایجاد کنید و دوره های انتظار بین ایمیل ها را برای ایجاد یک توالی ارتباطی سریع مشابه آنچه در تصویر زیر نشان داده شده است، ایجاد کنید:

محرک ها و زمان انتظار

مرحله 7: محتوای ایمیل خوش آمدگویی را اصلاح کنید

شما باید گزینه "ویرایش ایمیل" را در صفحه گردش کار مشاهده کنید. برای تغییر پیش نویس ایمیل روی این گزینه کلیک کنید.

علاوه بر این، شما توانایی ویرایش هر ایمیل را دارید. به عنوان مثال، پس از گذشت 24 ساعت، می توانید یک ایمیل سازنده جامعه حاوی اطلاعات حساب رسانه های اجتماعی خود را برای مشتریان خود ارسال کنید.

محتوای ایمیل خوش آمدید

مرحله 8: جزئیات ایمیل را ویرایش کنید

لطفا به جزئیات زیر توجه کنید:

به: Shopify فقط برای "مشتریانی که در بازاریابی ایمیلی مشترک شده اند" ایمیل ارسال می کند.

خط موضوع: خط را از «خوش آمدید! از تخفیف انحصاری لذت ببرید» به «به سلامتی برای شروع های جدید! همین حالا تخفیف خوشامدگویی خود را دریافت کنید!»

پیش نمایش متن: تیزری مانند «ارسال رایگان خود را با ما کشف کنید» قرار دهید.

از: آدرس ایمیل فرستنده را برای سازگاری با نام تجاری تنظیم کنید.

مرحله 9: طراحی ایمیل را سفارشی کنید

در ویرایشگر ایمیل، عناصر طراحی را مطابق با هویت برند خود سفارشی کنید. مرتب سازی مجدد بخش ها، به روز رسانی رنگ ها و تغییر فونت ها.

در صورت تمایل، ایمیل خود را با افزودن a گسترش دهید بخش جدید

مرحله 10: پیش نمایش و ذخیره

از گزینه "ارسال ایمیل آزمایشی" برای پیش نمایش ایمیل در صندوق ورودی خود استفاده کنید. اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، روی "ذخیره" کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.

مرحله 11: ایمیل های خودکار را روشن کنید
با فعال کردن اتوماسیون، فرآیند را نهایی کنید. سوئیچ جابجایی یا دکمه با برچسب "روشن کردن گردش کار" را پیدا کرده و آن را روشن کنید.

استفاده از برنامه ها برای بهبود ایمیل های خودکار

ایمیل Shopify عالی است، اما می توانید ایمیل های خود را با برنامه های فروشگاه برنامه Shopify بهتر کنید.

کلاویو: این برنامه دارای ویژگی های پیشرفته ای مانند تقسیم بندی دقیق و تجزیه و تحلیل عمیق است. بنابراین می توانید ایمیل های هدفمند بیشتری ارسال کنید.

Omnisend: Omnisend به شما امکان می دهد ایمیل های خودکار ایجاد کنید. به علاوه، بازاریابی پیامکی و سایر ویژگی ها را برای بهبود ارتباطات شما ارائه می دهد.

محرمانه: Privy به شما کمک می کند تا ایمیل های بیشتری را با پنجره های بازشو و فرم های خروجی بگیرید. پس از آن می توانید ایمیل های خودکار را برای مشترکین خود ارسال کنید.

Mailchimp: Mailchimp یک ابزار بازاریابی ایمیل شناخته شده است که می توانید برای ارسال ایمیل های خودکار مانند توصیه های محصول یا یادآوری های سبد خرید با Shopify ادغام کنید.

سوالات متداول

ایمیل های خودکار Shopify چیست؟

ایمیل های خودکار Shopify ایمیل هایی هستند که می توانید آن ها را تنظیم کنید تا در شرایط خاصی مانند زمانی که مشتری خرید می کند یا سبد خرید را رها می کند، راه اندازی شود. ایمیل های خودکار به شما کمک می کنند تا بدون نیاز به ایمیل زدن به هر یک از مشتریان، با مشتریان خود در تماس باشید.

آیا می توانم بدون دانستن نحوه کدنویسی، ایمیل های خودکار را در Shopify تنظیم کنم?

مهارت های کدنویسی برای راه اندازی ایمیل های خودکار در Shopify اجباری نیست زیرا منابعی برای ایجاد آسان اتوماسیون ایمیل خود با استفاده از ابزارها و قالب ها دارد.

آیا می توانم ایمیل ها را سفارشی کنم؟

بله، شما می توانید همه چیز را از محتوا گرفته تا طراحی ایمیل های خود سفارشی کنید تا با برند شما مطابقت داشته باشند و برای مشتریان شما احساس شخصی کنند.

بهترین زمان برای ارسال ایمیل های خودکار چه زمانی است؟

بهترین زمان متفاوت است، اما برای اکثر ایمیل هایی مانند یادآوری های سبد خرید، ارسال آنها در عرض چند ساعت ایده آل است. برای سایر ایمیل ها، زمان های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای مخاطبان شما بهتر است.

برای جمع کردن

ایمیل های خودکار Shopify یک راه عالی برای حفظ ارتباط با مشتریان شما هستند، جدا از اینکه زمان زیادی برای مدیریت بازاریابی ایمیلی ندارید. با استفاده از این مراحل ساده می توانید ایمیل های قدرتمندی بنویسید که باعث فروش می شود و مشتریان خود را راضی نگه می دارد. به یاد داشته باشید که عملکرد ایمیل خود را به طور منظم پیگیری کنید و بر اساس آن بهینه سازی کنید. اما با ایمیل های خودکار، زمان بیشتری برای راه اندازی فروشگاه خود دارید و مشتریان خود را درگیر می کنید.

بیشتر بخوانید:

پرداخت فروشگاه چگونه کار می کند؟


منبع