
بروزرسانی: 18 تیر 1404
آموزش سئو به زبان ساده سئو استاد
گوگل از ربات ها برای جستجو در بستر وب و پیداکردن صفحات جدید استفاده می کند. برای اینکه گوگل بتواند یک صفحه را پیدا کند، صفحه دیگر می بایست دارای لینک هایی باشد، که به صفحه جدید اشاره کرده باشند. به طور کلی هرچه به یک صفحه، پیوندهای بیشتر داده شده باشد، گوگل زودتر آنها را پیدا می کند و یا بروزرسانی ها را مورد بررسی قرار می دهد. سئو چیست؟ سوالی است که امروزه درصد بالایی از جستجوی کاربران به خود اختصاص داده است. امیدواریم این آموزش بتواند نکات گنگ و مبهمی که در بخش آموزش سئو وجود دارد را برای شما عزیزان برطرف کند. همچنین، در صورتی که سوالی در زمینه سئو یا آموزش لینک سازی برایتان پیش آمده است می توانید آن را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما پس از بررسی، سوالات شما را به صورت دیدگاه یا یک مقاله پاسخ دهند.
و چه سایت هایی به سایت شما ارجاع داده اند.با این کار مخاطبین سایت و کیفیت کار شما بسیار افزایش خواهند یافت. خدمات سئو بخش اساسی بازاریابی دیجیتال است، واقعیت این است که مردم در طول روز هزاران بار در موتورهای جستجوگر مانند گوگل جستجو می کنند. این جستجوها با هدف به دست آوردن ارائه اطلاعات در رابطه با محصولات و خدمات مختلف انجام می شود. نتایج جستجوها به عنوان منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای برندها به حساب می آید، دقت کنید که این منبع می تواند برای کانال های دیگر مارکتینگ مناسب باشد و مورد استفاده قرار گیرد. از مهم ترین بخش های سئو می توان به سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی اشاره کرد. به طور کلی برای اجرای سئو باید مراحل تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوای مفید، سئو داخلی، سئو خارجی یا لینک سازی و سئو فنی بر اساس اصول هر بخش انجام شود.
آموزش سئو به زبان ساده سئو استاد
به کم این ابزار می توانید ببینید در چه رتبه ای قرار دارید، مشکلات سایت شما چیست؟، وضعیت سازگاری سایت با موبایل چطور هست؟ و چه سایت هایی به سایت شما ارجاع داده اند. این ابزار بطور کلی به شما کمک می کند ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید. کلیدواژه یا کلمه کلیدی، به کلمات یا عباراتی گفته می شود که کاربران اینترنت برای بدست آوردن اطلاعات مختلف در موتورهای جستجو وارد می کنند. کلمه کلیدی دروازه ای است که کاربران را به صفحه نتایج موتورهای جستجو و در نهایت وبسایت شما خواهد کشاند.
اصطلاح گوگل دنس از سال 2002 ایجاد شد و باعث جابه جایی سایت ها برای محک زدن توسط گوگل می شود. این الگوریتم تقریبا هر روز در تعداد بسیار بالایی از رتبه های کلمات کلیدی تغییرات ایجاد می کند تا هم کاربر با وبسایت های جدید آشنا شود و هم کیفیت محتوای وبسایت ها تخمین زده شود. الگوریتم دسته ای از کد است که موتور های جستجو مانند گوگل از آن برای مقاصد گوناگونی از جمله رتبه بندی وبسایت ها، بهبود تجربه کاربر، سرعت بیشتر جستجو و … استفاده می کنند. موتور های جستجویی مانند گوگل هر روز آپدیت هایی الگوریتمی را تجربه می کنند و بطور متوسط هر چند ماه یکبار آپدیت هایی در هسته الگوریتم خود ایجاد می کنند. تحقیق کلمات کلیدی یعنی اینکه بررسی کنیم و ببینیم مخاطبان هدف ما در اینترنت به دنبال چه چیزهایی هستند و برای رسیدن به آن ها چه کلماتی را جستجو می کنند. اگر تحقیق کلمات را به درستی انجام دهید، هم مخاطبانتان را بهتر می شناسید و هم می توانید وضعیت سئوی سایتتان را بهتر کنید.
دوره سئو نوین به شما کمک می کند متخصص شوید!
برای اینکه گوگل از سایت مپ شما مطلع شود، می توانید آن را در گوگل سرچ کنسول ثبت کنید. علاوه بر این، حاوی اطلاعات اضافی مفیدی مانند ویژگی lastmod است، منظور تاریخی است که آخرین به روزرسانی بر روی صفحه انجام شده تا پایشگر ها بدانند که آیا صفحه نیاز به پایش مجدد دارد یا خیر. الزاما نه، به خصوص اگر یک وب سایت کوچک با چند صفحه به هم لینک شده دارید. این یک توصیه مهم است، اما شگفت انگیز است که من با سایت های زیادی رو به رو می شوم که چنین استراتژی نامناسبی در آنها وجود دارد.
سایت مپ یک لیست از آدرس تمام صفحات یک وب سایت است که توسط موتورهای جستجو قابل پایش است. داشتن یکی از آنها، به خزنده ها (پایشگرها) اجازه می دهد همه صفحات شما را پیدا کنند. کسب بک لینک از دیگر سایت در سئو ضروری است (در فصل بعدی در مورد آن توضیح خواهیم داد.)، اما داشتن ساختاری مناسب از لینک های داخلی به همان اندازه مهم است.
۶. افزایش رتبه سایت
در گذشته، مدیران وب بمنظور گرفتن رتبه های بهتر، مقالاتی طولانی و بهینه شده برای موتور های جستجو ایجاد می کردند. اگر کاربران با کلیک بر روی آن امکان خواندن محتوا را داشته باشند، پس موتور های جستجو نیز این امکان را خواهند داشت. Keyword Stuffing یک تکنیک سئو ی کلاه سیاه است و به عمل پر کردن محتوای وبسایت با کلمات کلیدی به طرزی غیر طبیعی، با هدف گرفتن رتبه های بهتر در صفحات نتایج موتور های جستجو گفته می شود. استفاده از این روش، به پنالتی شدن توسط موتور های جستجو منجر خواهد شد. ممکن است موضوع یا کلمه کلیدی در سر داشته باشید که بخواهید برای آن محتوایی تولید کنید و رتبه خوبی هم بگیرید. و از آنجا که چشم انداز جستجو دائما در حال تغییر است، مهم است تا از به روز بودن دانش سئو ی داخلی خود اطمینان حاصل کنید.
تعریف من از سئو از دیدگاه فنی:
این اطلاعات متا دیتا (Metadata) نامیده می شوند و فقط برای موتور های جستجو و کرالر ها قابل مشاهده هستند. موتور های جستجو از تگ های متا برای رتبه بندی و نحوه نمایش اسنیپت ها در صفحات نتایج جستجو استفاده می کنند. وقتی سرور یک سایت، برای صفحات استاتیک از مرورگری درخواستی دریافت می کند، بدون انجام فرآیند اضافه ای، به درخواست پاسخ می دهد.
- اگر خوب باشید، گوگل فارغ از کوچکی شرکت شما، کمک خواهد کرد تا در زمان کمتری به جایگاه رقبای بزرگ خود برسید.
- یکی دیگر از کانال های بازاریابی اینترنتی استفاده از سیستم تبلیغاتی گوگل یا گوگل ادز است.
- سلام دوست عزیزدوره جامع سئو بیش از 50 ساعت ویدیوی آموزشی در اختیار شما قرار می دهد.
- تصویر زیر بیانگر نرخ کلیک بر اساس رتبه در صفحه نتایج جستجوی گوگل است.
در این قسمت به رایج ترین پرسش های افراد در هنگام اولین برخورد با موضوع سئو پاسخ داده ایم. این یک روش عالی برای مطلع ماندن از هرگونه تغییر چشمگیر است، بدون اینکه تمام وقت خود را به صفحه نمایش زل بزنید. از سوی دیگر، اگر تغییری پیش بینی نشده اتفاق بیفتد، تقریباً هرگز نمی توانید از گزارش های پیش فرض چیزی نتیجه گیری کنید. اولین قانون تجزیه و تحلیل این است که همیشه تا آنجا که ممکن است تلاش خود را معطوف به یافتن اصلی ترین علت کنید.
موتورهای جستجو، ابزارهایی هوشمند و قدرتمند هستند که به کمک الگوریتم ها و روش های خاص خود، می توانند میلیاردها صفحه وب را در لحظاتی کوتاه پویش کنند و اطلاعات مورد نظر را برای کاربران پیدا کنند. هدف اصلی موتورهای جستجو، ارائه نتایج دقیق و مرتبط به کاربران است تا تجربه جستجوی آنها بهبود یابد. «توضیحات متا یا متا دیسکریپشن» (Meta Description) یکی دیگر از عناصر HTML مهم در سئو داخلی است. توضیحات متا را می توان در کدهای صفحه به روزرسانی و مشخص کرد، اما نمی توان آن ها را درون صفحه دید. توضیحات متا در واقع شرحی کوتاه برای تبلیغ صفحه وب سایت است که گوگل و موتورهای جستجوی دیگر آن را در صفحه نتایج جستجو برای کاربران نمایش می دهند. بنابراین با این که توضیحات متا در صفحه وب دیده نمی شود، نوشتن شرحی مناسب برای این بخش می تواند کاربران موتورهای جستجو را به کلیک روی لینک های شما ترغیب کند و ترافیک وب سایت را افزایش دهد.